Leta i den här bloggen

söndag 23 september 2012

Till Malmö

Klockan är 13.14 och jag är på väg till Malmö. Det är vi väl egentligen båda två, men Linus fick ett jobb hastigt och lustigt, så han tar flyget i kväll istället. Vi är på väg för att träffa fina vänner och ett litet besök på Sydsvenskan. Kommer bli mycket mysigt. I kväll träffar vi finfina, mysiga Lasse och hans familj och imorgon härliga kompisar från gamla fotoklassen som vi gick tillsammans med på Nordens Fotoskola. Daniel Nilsson, Åsa Sjöström, Emma Larsson, Emil Malmborg och Jenny Leyman. Alla otroligt duktiga fotografer. Det var längesen jag träffade dom alla tillsammans och det ser jag jättemycket fram emot.

Hej-då fina Stockholm. Ses på tisdag igen.

Jag tänker alltid att jag ska börja läsa böcker när jag reser. Det finns så många böcker som jag vill läsa, eller som jag borde läsa. Eller framför allt som jag vill säga att jag har läst och tyckte var SÅ bra.   
Men det blir samma sak varje gång. Jag går in i bokhandeln och väldigt snabbt till den mer seriösa hyllan. Kanske till och med hyllan med mer reportagebetonade alster. Men vad händer? Jo, jag går alltid därifrån med någon halvdålig thriller som ingen människa i världen imponeras av att man har plöjt igenom på tre dygn. Ja ja, jag ska iallafall se en seriös dokumentär på vägen hem.

// Anna

Oseriös bok



Inga kommentarer: