Leta i den här bloggen

tisdag 16 april 2013

Death row

Träffade Damien Echols för ett par dagar sedan. Damien har suttit 18år oskyldigt dömd till döden i USA. Nu är han frisläppt och skriver en bok om sitt liv. Film kommer också. Otroligt givande möte men många sköna tankar om livet. Trots att han suttit så länge i fängelse under otroligt dåliga förhållanden är hans bitterhet som bortblåst. Jag försöker bära med mig hans tankar på livet i min vardag.
Här kan ni se hur det blev i Sydsvenskan: http://larsdareberg.blogspot.se/2013/04/till-linus.html
Grymt bra text av Rachel Chukri. Den läser ni här.

// Linus




2 kommentarer:

Annika sa...

Så otroligt fina bilder. Och så fina till den fruktansvärda berättelsen. Roligt att följa er blogg. En gång i tiden var det faktiskt dina bilder i DN en sommar - som fick mig att vilja bli fotograf och hoppade av min dåvarande utbildning och sökte till B-A. Helt sant. :)
/Annika

Om oss sa...

Oj vad snällt Annika. Jag bugar och bockar och blir rörd. Tack för den energikicken Annika.

// Linus