Leta i den här bloggen

onsdag 19 november 2014

Alice Bah och Göteborg

Sedan kl 9.14 sitter jag på tåget till Göteborg. Lämnar ett halvsoligt och så vackert Stockholm. Nästan så att jag känner att jag inte borde åka nu när solen äntligen tittar fram.


Jag har en kanonplats. Och i första klass, så jag äter gratisäpplen och dricker gratiskaffe som aldrig förr. Konstigt det här med SJ:s biljetter. Anledningen till att jag kan åka första klass är att den biljetten kostade i stort sett lika mycket som en vanlig biljett. Åker just förbi Alingsås.
I Göteborg ska jag upp till Filterredaktionen och ha möte med Ola Carlson och Pär Ljung. Sedan hoppas jag hinna med Hasselblads center innan jag ska träffa fina vännen Martina som jag har känt ända sen jag var liten. 


En mycket bra plats

Passar på att visa några bilder som jag tog på Alice Bah i förra veckan för Göteborgs Posten. Om man vill läsa artikeln kan man kolla här.

Som vanligt, vid sådana här möten var tiden knapp, men Alice Bah var väldigt trevlig och lätt att ha att göra med så det gick ändå hyfsat. Men ibland är det svårt när man bara har tio minuter på sig och ser alla fina miljöer och fototillfällen svischa förbi. Frustrerande - men samtidigt - vad ska man göra? I nästa vecka kommer jag mötas av en liknande situation. Fota en minister inomhus efter kl 16. Så det blir att ha med ett stabilt, bra ljus som levererar och inte svajar i sändningen. Det kommer att bli en utmaning. 

// Anna










Inga kommentarer: