Leta i den här bloggen

onsdag 20 maj 2015

Mot Borås

Här är jag tidigt på morgonen.

Trött på Centralen

Upp kl 4.50. Taxin kom 5.20. Som vanligt alldeles för tidig. Tåget t Borås går först 6.07 och redan 5.30 är jag på Centralen. Kunde legat kvar i sängen i minst 15 minuter till.
Men jag är van. Alltid alldeles för tidig. För att jag hatar att stressa - hatar att riskera missa någon tid. Vill alltid komma i tid. Till allt.


Alltid lika fint
Frukost. Något nervös innan jag började skala. Denna äggadoft uppskattas ju inte alltid. Men jag kom på ett knep när jag satt där - skalade äggen i en medhavd plastpåse! Minimal äggadoft!

Frukost med risk för odör
Här fotar jag en människa

Denna konstiga pose har jag ofta när jag jobbar. Ej så stilig direkt men rätt så bra. Om inte annat så står man stadigt och välavvägt.

Efter jobbet i Borås drev jag runt lite och sen tåget hemåt igen. På tåget till Herrljunga satt en sådan himla mysig dam som, när tåget rullade igång började att äta en kanelbulle. Inget speciellt i det. Själv hade jag just ätit en havrekaka, men jag kände att lite så ville jag bli som äldre - äta kanelbullar på tåg och ha långt hår med finurlig uppsyn. Samt en telefon med leopardmönstrat fodral.

Mysig dam





Tack och hej för idag.
Fr.om idag ska jag börja blogga regelbundet igen.

// Anna


Inga kommentarer: