Leta i den här bloggen

måndag 5 mars 2012

Rekning

Idag har jag gått långt. Fram och tillbaka för att försöka hitta de platser jag vill använda för morgondagens porträttfotografering. Det är inte alltid så lätt. Idag kändes det trögt. Berlin är så sjukt stort och jag vill för smidighetens skull att de platser jag väljer ska ligga någotsånär i närheten av varandra. Jag tror att jag har en plan men måste fundera lite mer ikväll och kanske blir det lite mer rekning imorgon. Om det blir lika fint väder imorgon som det var idag måste jag vänta till fyra-tiden innan jag börjar ta bilderna. Några ställen funkar även mitt på dagen, men inte alla. Hmm....får se hur jag gör imorgon med upplägget.
Att reka är klurigt. Ibland kan ett ställe te sig grymt coolt vid första anblicken, men när man ställer dit personen man ska fota blir det en helt annan miljö och det funkar inte alls. Ljuset kan vara så olika också. Jag försöker ha fler ställen i huvudet som back-up, men med en okänd stad kan det vara svårt. På något sätt vill jag att man ska se att bilderna är tagna i Berlin, eller iallafall inte i Sverige, men jag vill att det ska göras på ett subtilt sätt. Inte med Brandenburger Tor i bakgrunden. Som alltid innan större proträttfotograferingar känns allt som en enda smet i huvudet och väldigt oklart. Hoppas det känns bättre imorgon.


// Anna


Här spelades tydligen en av scenerna i någon av Bourne-filmerna in. Coolt.

Skugga vid Haupbanhof


Test av hur ljuset faller.

Kanske en snygg sittbild nr1?

Kanske en snygg sittbild nr2?


Inga kommentarer: