Leta i den här bloggen

söndag 9 juni 2013

Robyn rules



Om ca två månader börjar jag att jobba igen efter nio månaders mammaledighet. Att vara borta så länge från att fotografera, jobba, är bra men också nervöst. Bra - för att jag tror det är nyttigt att ta pauser i livet då och då. Nervöst - för att jag inte vet hur det ska gå. Eller hur det ska kännas att börja skapa igen. Hitta ljus och bildvinklar, och framför allt att hitta tillbaka till känslan.

Vid sidan om klättringen cyklar jag på vår motionscykel som står i garaget. När jag varvar ner, i slutet av passet, letar jag ofta upp någon musikvideo som jag tittar på. Istället för på bildäcken, cyklarna och odlingsjorden som också står där.
Ikväll blev det denna video med Robyn, som är en av de coolaste artisterna jag vet. Jag blev så grymt inspirerad av denna entagningsvideo. Inspiration som jag ska försöka bära med mig i augusti när jag börjar jobba igen.

// Anna

Inga kommentarer: