Leta i den här bloggen

måndag 17 november 2014

En cool kvinna

För några veckor sedan träffade jag Soraya Post. Hon hade då, och har säkerligen fortfarande, ett grymt hektiskt schema så jag visste inte med 100 % säkerhet förrän samma dag som vi hade preliminärbokat, att fotograferingen skulle bli av. Jag förväntade mig en mycket stressad kvinna som inte skulle ha tid för någonting. Vi skulle ses vid Centralen - ett ställe som jag tycker det är svårt att hitta bra miljöer att fota i. Alldeles för mycket människor och rörigt. Men det finns en hel del fina miljöer runtomkring. Om personen man ska fotografera går med på att ta en liten promenad. 
Jag visste inte riktigt hur Soraya skulle ställa sig till en mindre gåtur, stressad som hon säkerligen var och jag var lite nervös för att det inte skulle gå i lås. Men hon var så himla soft och jag fick bra med tid. Skyndade mig dock så hon skulle hinna med sitt tåg - men det var inga som helst problem för henne att följa med mig till den plats som jag hade rekat och väl där ställde hon sig tålmodigt på än det ena och än det andra stället. Efter ett sådant möte är man väldigt glad. Fredag eftermiddag var det dessutom så det blev en skön start på helgen.
Så här blev några av bilderna.

// Anna







Inga kommentarer: