Leta i den här bloggen

torsdag 19 mars 2015

oseriös på ett lager och ett porträtt

Idag mår Nisse bättre men måste ändå vara hemma - min fina mamma rycker ut och hjälper till - och i detta nu vet jag att de bakar sockerkaka. Så sjukt mysigt. Själv sitter jag i lokalen med gardinerna neddragna och försöker nonchalera att mitt halsont inte alls har gått bort. Trodde för ett ögonblick att jag hade blivit frisk, men icke. Nattens dåliga sömn gjorde väl inte saken bättre direkt. Fasen - jag som hade bestämt att jag skulle kunna börja träna idag. Får se hur det blir med den saken. Jobbigt det där när jag är så van att träna någonting varje dag, att ha uppehåll i flera dagar. Det är väl bra att kroppen är van vid träning, men också segt när man inte kan träna. Inte roligt.

Hur som helst, tänkte förgylla denna dag med två bilder från ett jobb jag gjorde för två veckor sedan i Örebro. Jag skulle fota några snubbar på ett lager och blev helt hänförd av miljön så jag var tvungen att ta en bild på mig själv. Förstår inte varför jag hukar , men posen kom naturligt - precis som det sjukt flummiga V-tecknet som jag bara inte kan göra mig av med. Nyttjar det i stort sett i alla situationer utan grund.
Sedan en bild på en oerhört hjälpsam man som var som ett med sin truck. Han flyttade backar hit och dit för min skull och erbjöd mig även att få åka upp i en korg om jag ville. Bra där - mer sådan hjälp när man är ute på jobb.

Avslutar dagens inlägg med ett porträtt som jag tog för flera år sedan, på ett annat lager. Jobb för Ingenjören.

// Anna




Inga kommentarer: