Leta i den här bloggen

tisdag 26 juni 2012

Klättring

Äntligen på plats i fina Bohuslän och trött i kropp och huvud efter en mycket fin klätterdag. Vi kom i förrgår och idag var första dagen med sol, och utan spöregn. Mycket skönt. Två försök blev det på en 6- i Välseröd. Mycket fin, typisk bohuslänspricka som jag var sjukt nervös att bestiga första omgången. Kände mig grymt ringrostig och nerverna satt utanpå kroppen. Andra försöket gick det bättre och jag kunde t.o.m slappna av och låta fötterna sköta sig lite själva. Kopplade bort höjden och tog det lugnare. Klättrade på topprep, vilket var mycket skönt efter nästan ett års uppehåll från repklättring utomhus. Tyvärr har jag ingen bild därifrån utan det får bli en på Linus när han sitter i vårt vardagsrum i stugan där vi bor. Regn utanför vid fototillfället. Just nu är det dock fin solnedgång och jag ser fram emot morgondagen. Blir nog relativt soft med lite mer fin klättring och mysig fika. Och häng med fina klätterkompisar.


// Anna



1 kommentar:

fernvik sa...

Ha en finfin semester, ser majsigt ut!