Leta i den här bloggen

söndag 3 juni 2012

Piteå

Idag har varit misär. Det har spöregnat typ hela tiden och till råga på allt så har det varit mulet, vilket har gjort det mycket besvärligt att fota det jag skulle fota. Får bara hoppas att det klarnar upp lite imorgon. Så det blir lite bilder till reportaget. Ska träffa en, som det verkar, mycket trevlig kvinna i Långträsk imorgon kl 10. Hon ska visa mig runt i byn så jag får träffa lite folk på macken, i affären etc. Innan dess hoppas jag kunna fånga det på bild som jag hade svårt att få till idag. Snälla väder - klarna upp!


Hotellet jag bor på är väldigt stort. Och det känns som jag är den enda gästen. Men enligt receptionen är så inte fallet. Skönt.


Stort hotell


Till middag festade jag loss rejält på restaurang Pentryt och tog in både förrätt och huvudrätt. Vilket innebar att jag åt den största vårrulle jag någonsin har ätit! Naiv som jag var trodde jag att det skulle vara löjligt billigt utanför Stockholm. Icke. 218 spänn gick det på. Var väl sådär värt det. Maten kom också in misstänkt snabbt. Väntade max 10 minuter. Kände mig lite som Alexander Nilson i "Kniven mot strupen"


En restaurang som passar alla

En mycket stor vårrulle


Nu ska jag välja lite bilder sedan ladda inför morgondagen genom att se "Mästarnas Mästare". ser fram emot frukosten.


P.S såg nyss Zlatan på Sporten. Vad har hänt med karlns hår? Det såg ut som han hade våfflat det. Någon som vet?


// Anna

1 kommentar:

Lars D sa...

Det är extra härligt med bloggar när vi får följa med på resa såhär. Det blir så närvarande och fint dubbelt upp på något sätt.

Sov sött och mys egentid på hotellet.

kram,

LarsD