Leta i den här bloggen

söndag 3 juni 2012

På resa

Idag gick jag hemifrån 6.30. Det var inte så skoj att lämna min fina, lilla familj som låg och sov så sött och ge mig ut i en regnig och kall morgon. Tog en promenad över LIljeholmsbron för att vakna till och det var rätt fint trots allt. Tänkte på min kompis Tove, som gjorde en bragdinsats i Stockholm Marathon igår. Då var vädret ännu värre.


Utsikt från Liljeholmsbron


Ska snart sätta mig på planet till Luleå och sen ta en bil vidare till Piteå. Jobbresa som ska bli väldigt rolig. Som vanligt är jag överdrivet tidig på flygplatsen, men jag hatar att stressa så då får det bli att sitta och vänta och blogga lite istället. Hade ett litet vardagsäventyr för någon timme sen då jag plankade på t-banan på vägen till Centralen. Kändes väldigt upplyftande. Sedan blev jag så himla nöjd när jag satt och väntade på att entrédörrarna till flygbussen skulle öppnas. Alla stressade människor hade ställt sig i fel kö och helt plötsligt öppnades dörren bredvid mig där jag satt och läste tidningen. Nästan först ombord blev jag och fick den absolut bästa platsen. Då blev jag lite lätt nöjd. Lyxade till mig med en smarrig matsäcksfrukost som jag käkade på bussen ut. Satsade rejält och körde på plastburk istället för påse. Kändes väldigt vuxet. Men kan vara bra att ha, tänkte jag, om jag ska göra mer matsäcksmörgåsar under resans gång. Kaffet köpte jag dock på Centralen.


// Anna


Under det nyttiga lager ett ligger min favvomacka: smör, honung och ost





Inga kommentarer: