Leta i den här bloggen

måndag 15 oktober 2012

Mormor

För drygt två år sedan gick min mormor bort. Jag saknar henne väldigt ofta. Inte så att jag går omkring och sörjer henne varje dag men jag tänker mycket på henne och har ofta en känsla av att jag vill ringa och prata med henne. Om något jag har hört på radion, saker jag har upplevt och annat mindre eller mer viktigt. Från att ha varit "bara" min mormor, när jag var liten, så kom hon att bli en av mina bästa vänner när jag blev äldre. Vi kunde prata om allt, och hon gav mig perspektiv på livet. Och ett andrum, när saker och ting kändes lite jobbiga. När jag var stressad, arg, orolig eller grubblade över något. Idag känner jag att jag hade behövt få komma hem till henne igen. Sitta i hennes vardagsrum och prata om livet. Höra hennes tankar. Och dricka kaffe. Försvinna från verkligheten en liten stund.

// Anna



Inga kommentarer: