Leta i den här bloggen

måndag 21 januari 2013

Årets Bild

Nomineringarna är klara och några av mina väldigt duktiga och härliga gamla klasskompisar från Fotoskolan är nominerade! Igen!
Åsa Sjöström, Daniel Nilsson och Emil Malmborg. Grattis grattis till er. Och så förstås fina Jonas Lindkvist. Hurra! Och en massa andra bra och duktiga fotografer.
Men det är lustigt - varje år läser jag den där listan om och om igen och tänker att jag måste ha missat att se MITT namn. Lite som när man skrapar en lott och inte riktigt fattar att det här var ju faktiskt ingen vinst på denna lott. 
I mina yngre år blev jag så sjukt besviken när jag aldrig var nominerad. Det var som en kniv i bröstet. Prestige var så sjukt viktigt. Riktigt så är det inte nu. Klart det vore roligt att bli nominerad - men inte alls lika viktigt längre. Och skönt är ju det. Obs - jag talar sanning här.

Hur som helst: grattis till alla nominerade.

Här kommer en av de bilder jag tävlade med i år.

// Anna



Inga kommentarer: