Leta i den här bloggen

onsdag 14 augusti 2013

Fotografiska


Idag tog jag mig en ledig dag och gick till Fotografiska tillsammans med min mamma och Sigge. Först lite lunch (som jag alltid hoppas ska vara godare än den är. Men nej! Efter ungefär 5 ät-tillfällen har jag bestämt mig. Hädanefter ska jag bara fika på Fotografiska).
Sedan utställning.

Helmut Newton och Håkan Elofsson är några utav dem som hänger sina verk på Fotografiska denna gång. Jag inser självklart Helmut Newtons nyskapande sätt att ta bilder på, på den tiden det begav sig, och jag kan självklart även skönja hans skicklighet på de mer nytagna bilderna. Men hans foton berör mig inte. Saknade dock några utav hans porträtt. Bland andra dessa:





Sigge tyckte däremot att det var mycket spännande! Han kröp runt som en skottspole i hela utställningslokalen och blev helt andfådd av allt krypande och allt spännande ljus och alla konstiga bilder. Sen slocknade han rätt så snabbt när vi väl kom ut.
Trots att muséet denna gång lämnade mig rätt så oberörd var det en fin stund med min kära mamma och Sigge.
Imorgon bitti blir det besök hos naprapaten, sdan jobb i lokalen och på kvällen fotografering. Kommer bli en fin dag det med.

// Anna

Mamma spanar in bilder

Sigge interagerar med Leni Riefenstahl




Inga kommentarer: