Leta i den här bloggen

fredag 16 augusti 2013

I gång

Fredag. 
Efter en fin, egentligen riktig första, jobbvecka. 
Det är först denna vecka som jag känner att saker och ting har börjat dra igång. En del jobb har rullat in och jag har också fått en hel del gjort.
Igår var jag till exempel och fotade ett kommande omslag på Årstafältet. Vi hade stämt träff runt 19 och vädret var bara så himla perfekt! Jag blir så glad när människor går med på att forsla sig än hit och än dit och utanför arbetstid, för att jag ska få det bästa ljuset och den finaste platsen. Eftersom vi bara bor 2 km från fältet så cyklade jag dit med stativet stödjandes i cykelkorgen och med kamerautrustningen på ryggen. Kändes sjukt mysigt. Jag tycker väldigt mycket om att jobba i min närmiljö när jag tar porträtt. Det finns så himla mycket fina platser om man bara kollar lite extra runt omkring sig. Platser som man annars bara går förbi utan att tänka så speciellt mycket på dem.
På den tiden vi bodde i Hjorthagen återkom jag ofta till de då, väldigt fina, ruffiga områdena i Frihamnen och i Värtahamnen. Har inte varit där på några år, men jag befarar att mycket är borta nu. Att det ska byggas nytt och fräscht. Som på så många andra ställen.

Bilden är från ett av ställena jag fotade på igår. Samt en gammal goding från förr.
Nu helg.

// Anna

Bild på hur det blev med personen här kommer längre fram

Apropå att ställa upp: musikern Jonas Knutson i en av sjöarna som finns på vårt landställe. Bilden är tagen i samband med att jag tog bilder till hans skiva Blåslåtar som kom ut 2010.

Inga kommentarer: