Leta i den här bloggen

onsdag 20 november 2013

Berlin i mitt hjärta

För två veckor sedan, ungefär, var vi i Berlin. Två korta dygn som kändes som en vecka . Minst. Jag tror att jag har varit i Berlin tre gånger. Varav en gång i jobb. Och för varje gång får jag mer och mer hum om staden, förstår hur den hänger ihop, och blir mer och mer förälskad!
Vi bodde på ett grymt hotell på Warschauer Strasse som heter Michelberger Hotel. Kan jag verkligen rekommendera. Det finns så mycket att säga om denna stad så alla ord blir helt banala. Det får bli ett hopplock av bilder istället.

// Anna

Frukost på Muräna Bar

Mer sånt här i Sverige

Vårt hotell, med väldigt härlig utsikt. Obs! Ej ironi. Jag gillade att vakna upp och spana ut på U-Bahn-tåget som kom och gick med en massa folk.


Sen lunch på Adanas Grillhouse i Kreuzberg.

Bra ställe att gå av på för att snabbt komma till superbra retro-affärer i Prenzlauer Berg.

Kunde inte låta bli att ta lite kort.

Självklart ska brandstationen prydas med lite fina gubbar.

Stege upp till sovloftet i hotellrummet.

Helmut Newton och jag på Fotomuséet.


Inga kommentarer: