Leta i den här bloggen

söndag 10 november 2013

Lite Berlin och mot roligt jobb

Var i Berlin i två dygn för att fira Linus födelsedag. Den staden alltså. Jag blir kär! Den får mig att känna mig så levande och himmel vad mycket inspiration den ger. Får skriva mer om den i ett annat inlägg. Vi vandrade runt en massa och köpte kläder och några fotoböcker.

Grymma böcker köpta i en bokhandel på Oranien Strasse samt på fotomuséet.

Men just nu är jag inte i Berlin utan i Halmstad för att fota en mycket spännande person. Att åka på ett större jobb själv är speciellt. Både roligt och lite nervöst. Det blir så klart och tydligt att det bara är du som ansvarar för om det ska bli bra eller dåligt. Det finns ingen i närheten att bolla tankar med eller att ha som sällskap. Jag gillar det. Men det är helt klart en speciell känsla.

Redan trött efter endast 6 mil. Men jag kämpar på och tackar P1 för att den kanalen finns.

Fika med egenbakad bulle. Försöker alltid att köpa så lite som möjligt när jag är på resa. Inte av snålhet utan för att det känns så mycket bättre. Smakar bättre. Orkade dock inte ta med kaffe.



Äntligen kom jag fram till ett Halmstad i mörker. Checkade in på hotellet och blev helt deprimerad när jag kom in på mitt rum. Gick ner i receptionen och lyckades byta till ett bättre rum med utsikt mot ån. Men dessa hotellrum alltså.... Varför känner man sig alltid så ensam när man är inne i dem? Och svarta gardiner? Varför?

Trist hotellrum som ser bättre ut på bild än i verkligheten.



Personen jag skulle träffa hade tyvärr fått förhinder så vi kommer att ses först imorgon. Hade gärna velat träffas i kväll för att träffas, prata och lägga upp lite taktik, men får ta det imorgon istället innan vi börjar fota. Typiskt, men nu är det som det är. För att landa lite stack jag ut och sprang. Mycket skönt efter drygt 5 timmar i bil. Passade på att reka simhallen där jag ska börja dagen imorgon. Simhallen var stängd, men aktivitet förekom ändå. Jag stod som en fluktare utanför och tog lite kom ihåg bilder.

Rekning av simhall.
I anslutning till denna hall fanns en mindre bassäng där de hade babysim. Det är helt sjukt men jag klarar inte riktigt av sådant nuförtiden. Blir helt mjuk och gråtmild i hjärtat när jag ser minsta lilla aktivitet där barn är involverade. Den känslan ville jag inte ha just idag. Jag var ju ute efter idéer och inspiration, så jag sprang snabbt tillbaka till hotellet, duschade och gick ut och åt. Med anteckningsblocket. Nu ska jag glo lite på TV, förbereda mig för imorgon och kanske äta lite godis. Jag stannar här till tisdag eftermiddag så det blir säkert någon mer rapport imorgon.

// Anna

3 kommentarer:

Jonas sa...

Det kommer gå jättebra i morgon.
Glöm bara inte att hålla andan:-)

Kram

Jonas sa...

Det kommer gå jättebra i morgon.
Glöm bara inte att hålla andan:-)

Kram

Om oss sa...

Ha ha tack Jonas! Vad fint med stöd. Det ska jag bära med mig!
Kram