Leta i den här bloggen

måndag 11 november 2013

Halmstad dag två

Dagen började bra med hjärta på rostemackan. Sedan till simhallen med hjärtat i halsgropen. Hur skulle det gå att fota under vattnet? Något jag aldrig har gjort förut. Men det gick bra. Och var så sjukt kul. Stor lättnad.

God frulle


Sedan var det jobb hela dagen. Jag kom tillbaka till hotellet runt 18. Drog på mig springkläderna och stack ut en sväng för att smälta dagen och svettas lite. Och köpa frukt och godis. Imorgon blir det bara lite småkompletteringar innan jag åker hemåt igen.

Tänkte på det här med barn och jobb. Att ha barn och vara frilans. Det är en kärleksutmaning. De senaste månaderna har både jag och Linus jobbat varje kväll efter att barnen har somnat. Och tränat. Ribban för vad som är trötthet har höjts några snäpp och helt plötsligt bränner man på i ännu högre tempo än man gjorde när man inte hade barn. Ens effektivitet har ökat med 200 procent. Hur är det möjligt? Det har börjat bli en lyx att bara kunna slappa om kvällarna. Men jag känner också en enorm glädje att vi på något konstigt sätt får ihop det ändå. Visserligen med stor hjälp från våra föräldrar men vi hjälper också varandra väldigt mycket. 

En bild  jag tog på Carl Schlyter för några år sedan, får symbolisera mina känslor just nu. Han hade med sig ett av sina barn under en jobbdag som jag följde honom. Jag tyckte det var fint på något sätt. Fick lite 70-tals-känsla och tankar till barndomen och de gånger jag följde med mamma eller pappa till jobbet. 

Nu ska jag snart gå och lägga mig. Ska bara gå igenom bilderna jag tog idag och göra ett första urval. Jag tror det blir bra. Får visa bilderna lite längre fram.

// Anna




Inga kommentarer: