Leta i den här bloggen

måndag 8 december 2014

Lucka 5,6,7 går till minne av Andreas Fransson

Lucka 5,6 och 7 tillägnar jag min vän Andreas Fransson. I fredags samlades vi för ett sista farväl. Då Andreas fortfarande klassas som saknad eftersom hans kropp inte har hittats kallas det minneshögtid och inte begravning. Otroligt fint farväl på alla sätt. Andreas Fransson och JP Auclair drogs tidigare i höstas med av en lavin i Chile och försvann. Andreas och JP tillhörde världstoppen och var frontfigurer i skidåkarvärlden. Andreas med sina extrema åk och JP med sin åkstil. För er som inte vet vem Andreas var så var han en filosof, en otroligt varm människa, sjukt duktig skidåkare och bergsmänniska och en skön person. Några veckor innan minneshögtiden kontaktade Andreas mamma mig och bad om att få en bild på Andreas. En bild som jag hade tagit under ett skidjobb i Chamonix i januari. Jag blev oerhört glad och hedrad. Den bilden får sammanfatta lucka 5,6 och 7.
Mina tankar går till Andreas och JPs familjer. Tack för att jag fick träffa och lära känna er båda. 

Vila i frid

För er andra, fortsätt att leva livet.

// Linus












Inga kommentarer: