Leta i den här bloggen

onsdag 14 januari 2015

Underbara Boston - dag 2

Somnade tidigt igår också. Denna breda säng med alla härliga kuddar. Sov bra. Vaknade lite vid 5 men somnade om till 6.30. Gjorde sedan  lite morgongympa till CBS-Boston News innan jag tog tåget ner till North End och de italienska kvarteren. 
Kallt idag med så tog första bästa fik, även om jag gärna hade gått runt ett tag. Risken när man bara dimper mer i en stad under en kort tid, är att man alltid väljer de dåliga ställena, men icke denna gång!

Gatuvy från de italienska kvarteren.


Mycket gott. Brände mig på baconet dock.
Sjukt god cappuccino och egg&bacon muffin! Milslängder från Dunkin Donut. Så sjukt gott!!! När jag satt där såg jag på väggen ett diplom att fiket hade vunnit Boston best coffee-shop-award!
Blev så glad över att äntligen kommit över en "descent" cappuccino så jag var tvungen att berömma baristan för denna goda kopp!

Som tagen ur en film

Var fortfarande hungrig efter frukosten och hade på vägen spanat in ett ställe som hette "Mike's Pastry" lite längre ner på gatan. Ett sådant ställe kan man bara inte motstå att gå in på. Sagt och gjort. Beställde en rominbakad kaka som egentligen var väldigt konstig. Men atmosfären gjorde att den smakade gott. Och lite suspekt.
Efter det var jag 100% beredd att möta dagen.

Suspekt

Gick en liten bit till för att handla tuggummi och slå till på 3 for 2 på denna braiga power bar.


Hej då North End. Fast utsikten är nog mot en annan del inser jag.

Rolig spårvagn som ska in i garaget.

Dagens jobb blev uppskjutet till kl 13. Så det blev lite tidigare bloggande idag. Skriver säkert mer ikväll.

Ajöss!

// Anna


Inga kommentarer: