Leta i den här bloggen

tisdag 24 februari 2015

mera mera mera ingenjören

Ännu ett nummer av Ingenjören har kommit. I detta nummer hade jag åkt till Boston tillsammans med Karin Virgin och träffa Christopher Ahlberg som är grundare av Recorded Future. Läs mer om honom i artikeln som Karin har skrivit här. Boston var väldigt kallt när vi var där. Men jag hade tur med vädret ändå. De dagar som jag skulle fotografera var det sol, sen molnigt men framför allt uppehåll. Eftersom jag fotograferar väldigt många porträtt ute är jag väldigt beroende av att det inte 'r för kallt eller spöregnar. Jag bryr mig egentligen inte så mycket, men det kan vara svårt att få den man ska fotografera supertaggad på att posera hit och dit i mer än tio minuter under svåra väderförhållanden. Boston var som sagt lite väl kallt för denna typ av seans, men Christopher var tålig - om än lite stressad - och jag hade klätt mig varmt så det löste sig hyfsat ändå.

Jag har även åkt till Linköping och träffat Carina Höglund. Läs mer om henne här. Text skriven av Sture Henckel.

Nu ska jag jobba vidare på min hemsida som jag hoppas att jag snart kan lägga ut.

// Anna





Svårtfotat jobb. Men roligt. Och framför allt två otroligt roliga och trevliga kvinnor! Dagen förgylldes även av att jag fick äta köttbuffé till lunch på restaurangen som låg vägg i vägg. Antalet kvinnliga gäster kunde räknas på ena handens fem fingrar den dagen.






Och så mötet som vi har i Guiden, längst bak i tidningen i varje nummer.

Inga kommentarer: