Leta i den här bloggen

fredag 6 februari 2015

Sonic

En av de äldsta kunderna jag har är tidningen Sonic. Jag tog kontakt med tidningen för flera år sedan, 2004 tror jag att det var - attan vad tiden går, och fick ett snabbt jobb på den norska popsångerskan Annie. Efter det fick jag ett jobb till och ett jobb till. Och så rullade det på.
Sonic, med chefredaktören Pierre Hellqvist, är alltid så underbart rolig och inspirerande att jobba för. Jag har fått möjligheten att träffa så många duktiga och intressanta artister genom dem. Bland andra: The Ark - som jag hängde med en hel dag i deras studio i Malmö.
Frida Hyvönen - som jag fick komma hem till och porträttera i flera timmar och lyssna på outgivet material.
The Knife - som jag tog till Fjärilshuset vid Haga och fick se hur de såg ut bakom sina, då aktuella, fågelliknande masker.
Lars Winnerbäck - som jag körde omkring med i drygt tre timmar, tillsammans med journalisten Jan Gradvall, i Lars Winnerbäcks hemstad Linköping och fotograferade honom på olika ställen.
Håkan Hellström, Titiyo, The Bear Quartet, Ane brun, Nina Persson m.fl.
Alltid mycket med tid och alltid vänligt inställda artister.
Jag har fått fria händer och känt att tidningen har litat och litar på mitt bildspråk. Något som har varit oerhört utvecklande, roligt och givande.

Till detta nummer har jag fått träffa begåvade Sabina Ddumba. Bilderna tog jag utanför Centralbadet.

Gå nu och köp Sveriges bästa musiktidning och läs artikeln i sin helhet, skriven av Marimba Roney.

// Anna




Inga kommentarer: