Leta i den här bloggen

måndag 6 februari 2012

Familjen

För två vintrar sedan var det ännu kallare än vad det är nu. Och under en mycket längre tid. Jag använder mig väldigt mycket av utemiljön när jag fotograferar människor. Men när det är omkring -15 är det oftast svårt att motivera den man ska fotografera att ställa upp utomhus.


En av dessa kalla dagar skulle jag fotografera Familjen för tidningen Sonic. Jag rekade först runt inomhus där han hade sin studio, men kände snabbt att jag vi var tvungna att gå ut om det skulle bli bra bilder. Jag frågade honom lite försiktigt om det var okej - och inga som helst problem. Och lång tid (för att vara så kallt) fick jag också. Vad glad jag blev! Och vad roligt det är att fota människor som bara ställer upp. På allt. Jag blev väldigt nöjd och det var en mycket trevlig fotosession med en trevlig människa. Så här blev några av bilderna.


// Anna







Inga kommentarer: