Leta i den här bloggen

onsdag 8 februari 2012

Närmiljön

Idag är jag trött. Har sovit lite dåligt och ska snart sätta mig framför några avsnitt Mad Men. Innan dess ville jag bara visa ett porträtt jag tog för några månader sedan för tidskriften Arena.
Mannen heter Michael Kumhof. Jag hade väl inte så där jättemycket tid på mig, men jag gillar ibland att jobba på det sättet. Det blir en rolig utmaning. Och oftast hinner man mer än man tror. Kräver dock att man rekar plats innan så man vet vart man ska ta vägen.


Hur som helst, vi skulle träffas på ett hotell nära Centralen. Och den miljön är ju inte alltid den roligaste. Jag fastnade för ett ställe under Centralbron. 
Han var en aning skeptisk till mitt val av plats. Tyckte kanske att det kändes lite sunkigt. Men just därför gillade jag platsen så bra. Jag tycker att en människas person kan  komma fram bättre i lite ruffiga och sunkiga miljöer. Ibland iallafall.
Jag vet inte om just Michael Kumhofs person kom fram exakt, men jag tycker det blev en fin stämning. Och det var roligt att bara använda det befintliga ljuset.


// Anna





2 kommentarer:

Daniel Nilsson sa...

Fotografers bästa miljöer.... de sunkiga och ruffiga! =)
Jättefina bilder!

//Daniel

Om oss sa...

Ja eller hur. det är någe visst med dom ställena. Och vad snällt. Tack!