Leta i den här bloggen

måndag 13 februari 2012

Sommar

Idag längtade jag till våren. Och sommaren. Jag har egentligen inget emot vintern men idag kändes det bara NEJ. Kom att tänka på landet. Och att bada i de insjöar som finns där. 
På landet har jag hängt väldigt mycket, men aldrig tänkt på det som ett ställe att fota människor på.
För lite drygt ett år sedan dock, blev jag ombedd att göra ett skivomslag för Jonas Knutsson, som är en mycket duktig saxofonist, jazz- och folkmusiker.
Idén var att ta bilderna i en lite drömsk skogsmiljö. Och att han helst, på några av bilderna, skulle sänka ner sig själv i vattnet.
Jag kom genast att tänka på min familjs landställe. Där finns det en hel del fina sjöar och mystisk skog. Den dagen vi skulle ta bilderna var vädret perfekt. Dvs grått och trist. Och Jonas var en hjälte. Ska tilläggas att detta var i sen oktober och kallt i vattnet. En mycket bra och rolig fotografering.

Roligt också att se miljöer man vuxit upp i på ett annat sätt.

// Anna






4 kommentarer:

jonas f sa...

Snygga vattenporträtt!

Om oss sa...

Tack vad snällt!

Åsa Sjöström sa...

Det är verkligen roligt att läsa er blogg! Ni är båda fantastiska fotografer och vänner. Kram

Om oss sa...

Fina Åsa, vad du är snäll. Man blir ju helt glad! Stor stor kram från oss. Och detsamma. Hälsa karln din och kidsen.