Leta i den här bloggen

torsdag 12 april 2012

2 för 99

Jag älskar de hyllorna. Dvs dvd-ställen på allehanda mataffärer, oftast precis vid kassorna. Där kan man fynda! 
På min promenad till lokalen idag slank jag in på Konsum vid Midsommarkransen för att köpa lunch. Kom ut med lunch samt dessa två, grymma rullar.




 I förra lägenheten hade vi en perfekt, vit vägg på perfekt avstånd från soffan. Som gjort för att se på film från en projektor. Efter en del påhejande och tjat från min superfina vän och cineastkompanjon Måns, kom det till slut upp en projektor. Himmel vilken skillnad! Och vilken fröjd att slippa allt prasslande och skrattande på fel ställen samt jobbiga kommentarer under en film. Nu kunde man njuta filmen själv. Med både glasspaus och tystnad!
I nuvarande lägenheten har vi ingen perfekt vägg och därför har det dröjt, typ tusen år, att sätta upp projektorn igen. Mörkläggningsgardiner ingår inte heller i denna nya lya. Men nu måste projektorn banne mig upp! Snarast! Kände det starkt när jag hittade dessa rullar som jag avnjöt via projektorn i gamla lägenheten.


// Anna

1 kommentar:

Åsa Sjöström sa...

Hurt locker alltså:-) Då vet jag vad jag ska köpa nästa gång på konsum... Jag är också en reafilms nörd, dock kommer jag mest hem med filmer för barn.

Kul att ni är så flitiga med bloggen.

Kram från Åsa