Leta i den här bloggen

söndag 8 april 2012

Herr Brost

Igår kom vi tillbaka från en veckas bouldering i Fontainebleau. Ett klätterparadis som ligger ca 6 mil utanför Paris. Därav det stora glappet på bloggen. Under tiden jag var och klättrade publicerades ett jobb jag gjorde för Sydsvenskan tillsammans med duktiga och trevliga journalisten Andreas Ekström. Vi träffade nämligen Johannes Brost för några veckor sedan. Jag var lite nervös. Nu verkar det kanske som jag jämt är nervös men när man ska träffa en ikon som Johannes Brost, ville jag självklart att det skulle bli bra lite extra mycket. Jag visste heller inte hur han skulle vara, och tänkte att han kanske är dryg och otrevlig, men icke. En otroligt trevlig person med enorm självdistans. Och humor. Vi gick till Vasaparken för några bilder, men jag fick inte riktigt till det så istället drog vi till Herr Brosts stamhak Tennstopet. Vilket ställe! I dörren möttes vi av en garderobiär, av den gamla och mycket artiga sorten. Och på menyn stod det bland annat vårkråka! Själva fotograferingen gick snabbt. Johannes Brost smälte in i miljön direkt kändes det som och det blev ett skönt lugn. Han satte sig så fint direkt liksom. Och fick en bra blick.
Så här blev det i tidningen.


// Anna










Inga kommentarer: