Leta i den här bloggen

fredag 28 mars 2014

Daghäng och kvällsjobb

Vaknade kl 6 men lyckades somna om till 7.30. Lite fix sedan iväg.


Frukost på Morgenland på Skalitzer Strasse. Mysigt ställe.
Satsade på rejäl frukost. Det tog en himla tid att få in maten, men egentligen gjorde det inget, jag hade ju inte bråttom. Var bara så sjukt hungrig eftersom jag i normala fall äter frukost innan 7. Satt och surnade till lite men förlät dem när jag väl fick in denna fina anrättning. Mycket gott. Men har kommit på att jag föredrar en enklare frukost likt den igår. Är lite mer upplevelse.

Kleine kähsefrüstuck mit grosse Kaffee (hoppas jag stavade rätt nu)

Sedan promenerade jag ända till Allerstrasse i Neukölln och en fin klädaffär som heter 44 Diamonds som jag verkligen kan rekommendera. Det blir väldigt mycket promenerande här. Benen bara går och vips så har man gått en mil. Tror jag iallafall.


Det finns så fina fotoautomater här. Och konstiga godisautomater som jag undrar hur gamla godisarna i de apparaterna är.



Nu ska jag bege mig mot Wedding och kvällens fotografering. Jag är nervös. Gillar inte att vänta hela dagen på att jobba. Vill börja jobba på en gång, dagmänniska som jag är. Jag hoppas det går bra ikväll. Imorgon ska jag träffa Werner igen som ska skjutsa mig till en stad 10 mil söder om Berlin för lite kompletteringar. Sen är jag ledig, och så blir det stadsdels- och hotellbyte till detta hotell i Mitte med utsikt över Tiergarten. Nästan ledig. Bara en liten grej på måndag men det kommer gå så snabbt.

Godkväll // Anna






Inga kommentarer: