Leta i den här bloggen

tisdag 22 maj 2012

Bilskrot

Igår var jag på en bilskrot och fotade. Så grymt roligt och inspirerande. Det var ett porträtt som jag får visa mer ifrån när det har blivit publicerat. Hur som helst så fick jag en väldigt bra kontakt med en man som jobbade på skroten och som var mycket hjälpsam och ställde upp så jag kunde komma dit efter vanlig arbetstid. Mycket för att få ett bättre ljus, men också för att inte stå i vägen för en massa maskiner och grävskopor som åker runt där på dagarna.
Jag var jag där först och rekade innan jag hämtade upp personen jag skulle fotografera. Att gå omkring där helt själv i det mjuka kvällsljuset var som balsam för själen. Låter klyschigt, men så sant. Jag älskar sådana miljöer. Det är som en helt annan värld, fast det är så nära den så kallade civilisationen. Jag var så glad och kände hur inspirationen, som jag har pratat om förut, slog ner i kroppen som en bomb! Underbart.


// Anna



Inga kommentarer: