Leta i den här bloggen

torsdag 9 oktober 2014

En unik bild

En av få bilder som finns på mig kommer här nedan. Lite tråkigt är det att jag som fotograf inte har bilder på mig själv från äventyr eller resor. Mina syskonbarn och många kompisar undrar ofta: vadå? var du där och tog bilden? Svaret är ju självklart. Klart jag var. I och med att jag jobbar så brett med allt från äventyr, mat, segling, reportage, porträtt, teater och utlandsreportage är det ibland svårt att förklara vad jag gör. Men nu så är det sagt - allt det som jag skrev ovan jobbar jag med. Och en hel del till. Ja, just det, jag skriver också. Men mer om det kan jag berätta en annan gång.
Ibland känns det snurrigt att ena dagen ha kommit hem från en skidreportageresa och att nästa stå i Lisa Förare Winbladhs kök och plåta mat med makro. Men det är också det jag tycker så mycket om med allt detta, att det är så olika. Underbart att få inblick i så många olika världar och få energi från dem.

// Linus

Bild av mig som åker i en glaciärtunnel under en reportageresa till Tarfala, Sverige. Foto: Tomas Jonson
Foto: Linus Meyer

Inga kommentarer: