Leta i den här bloggen

onsdag 8 oktober 2014

ooops....

Vissa jobb är svårare än andra. Jobb där jag inte riktigt vet vad det är kunden vill ha, jag blir osäker på mitt eget sätt att fotografera och försöker skapa något som jag tror att kunden tycker är snyggt och till slut blir det ett enda snurr i huvudet på mig. Just nu håller jag på med ett stort jobb för en stor byrå där jag känner lite så. MEN idag känns det också väldigt fint. De är nöjda, sköna människor, det har varit roligt, lärorikt och snart är det bara bildbehandling kvar. I slutet av veckan är allt troligtvis fotograferat och jag ska gå in i mörkret på kontoret och plöja måååånga timmar framför Photoshop. 

Under en sådan där osäker fotografering där jag oftast, trots mycket rekning, hattar fram och tillbaka med de jag ska fotografera, provar en massa miljöer och olika ljus och som oftast drar över tiden. Då händer det också att ljuset inte alltid blir så där superhärligt som jag har tänkt det. Lite likt så här:


Ha ha då är det bara att hålla minen och snabbt öppna bländaren en aning. Och behålla lugnet.

// Anna

1 kommentar: