Leta i den här bloggen

måndag 6 oktober 2014

Ett möte och lite tankar om text och bild

Sitter och skriver på ett par artiklar som skall levereras snart. Text och bild. Kul att jobba med båda två. Även fast jag har gjort det många gånger är det kul men läskigt. Helt klart att ge sig ut på djupt vatten. Under hela min uppväxt vart jag tillsagd av mina lärare att jag inte kunde skriva. Tråkigt. Detta är något jag burit med mig hela livet. Synd att så tråkig attityd ska ha sådan inverkan. Som tur var har jag lyckats vända på det negativa och gjort det till en drivkraft. Mitt första publicerade reportage med text och bild var ett sju sidor långt reportage för sydsvenskan. Ett reportage om före detta Hells Angels medlemmar som jag hängde med ett par dagar. Efter kritik och mycket inspiration av bland annat Ulf Thörnberg, Maria Sunden Jelmini och Josefin Olevik har det blivit många reportage. Tack för hjälpen. Fan det här vart ingen vidare text. Får fokusara på att skriva klart artiklarna istället.

Här en bild på Henrik Ennart, journalist på Svd.


// Linus

Inga kommentarer: