Leta i den här bloggen

torsdag 28 maj 2015

kiruna

Har jag bara besökt en gång. Men jag gillade staden. Gillade naturens (och gruvans) storhet runtomkring staden som man aldrig riktigt känner i Stockholm. Även om det kan låta löjligt i andras öron så har jag aldrig varit så högt upp i landet förut. 
Jag gjorde ett jobb där för Ingenjören om Ala Lombolo - Sveriges mest förorenade sjö. Det var ett roligt jobb där jag skötte mig helt själv. Åkte runt och försökte fånga stämning. 
Jag åker gärna tillbaka till Kiruna. 
Innan jag åkte hemåt köpte jag på mig lite renskav som ska ätas nu på fredag. Det har legat ett tag i frysen nu men jag tror det kommer bli bra ändå. Nedan två bilder ur reportaget som jag tycker mycket om.

// Anna

Fina hästar

Kiruna. Bilden tagen tidigt på morgonen. Eller var det sen eftermiddag?..... Minns inte.

Inga kommentarer: