Leta i den här bloggen

fredag 26 september 2014

Åland

Idag åker vi till Åland och klättrar! Efter några veckor med väldigt mycket jobb och lite sömn ska det bli skönt med en liten minisemester. Jag har haft fullt upp med jobb sedan mitt sommarlov tog slut och jag är så otroligt glad och tacksam över det. 

På Åland har vi varit flera gånger. Innan barnen kom var Linus och jag där flera sensomrar i rad och paddlade kajak. Något som vi ska försöka att göra igen när Sigge blir en aningen äldre. Nu har det mest praktiska varit att bouldra när vi är där. Och inte bara praktiskt - sjukt roligt! Tror att det är femte gången vi åker dit med paddor (bouldermadrasser som man lägger under sig när man klättrar) i bagaget. Varje gång har vi hängt med en massa fina vänner. Denna gång är det Frida som följer med. Hon bodde en vecka med oss i Fontainebleau (boudermecka i Frankrike) för två år sedan och sedan dessa har hon nästan känts som en femte familjemedlem.

Bilderna är gamla och från en tid när Sigge inte fanns än. Vi var på koblocket utanför Farsta. Klättringen har gett mig så himla mycket. Fina vänner, frid och ro i själen, styrka, uthållighet och energi. Och lycka.

// Anna








Inga kommentarer: