Leta i den här bloggen

fredag 12 september 2014

Snart val

Snart är det val och i år känner jag mig mer intresserad än någonsin hur det kommer att gå. Har också engagerat mig mer i de olika partiernas frågor. Men trots det vet jag ändå inte vem jag ska rösta på när söndagen kommer. Hade tänkt att förtidsrösta men har glömt blanketten varje gång jag begett mig utanför huset. 
Det ska bli spännande att följa valvakan på söndag. 

För några år sedan följde jag en annan grej. Eller människa: Lars Ohly. För tidningen Fokus. Han skulle ut på en liten miniturné i några mindre städer i Dalarna. Roligt jobb. Det var längesen jag gjorde mer nyhetsbetonade reportage. Saknar det. Alltid lika skoj att få hänga med "i verkligheten" och att komma nära och bli den där klyschiga men klassiska flugan på väggen. Underbart.
En grej jag sa till klassen jag föreläste för på Nordens Fotoskola var att jag älskar mitt jobb. Och jag gör verkligen det. Det bara  kom till mig så starkt när jag stod där och visade bilder och pratade - att attan vad jag är glad för mitt jobb! Vad mycket roliga, intressanta grejer man får se och vara med om. Återigen en klyscha kanske men så sant.

// Anna









Inga kommentarer: