Leta i den här bloggen

tisdag 23 september 2014

Längtar ut

Jag längtar ut. Utomlands. Längtar efter att jobba kravlöst bara för mig själv och komma tillbaka till det genuina bildreportaget som jag lärde mig på skolan. Längtar efter att få vara med och fotografera ett skeende, en händelse. Inte skapa en ickehändelse och trolla med knäna. Just nu vet jag inte när det kommer att ske, men jag hoppas snart. 
- äh, det är väl bara att sticka, tänker du. Och ja det kanske det är men det finns så mycket runt omkring som jag bryr mig om och saker och ting att ta hänsyn till. Samt att jag säkert kommer gå miste om lite jobb. Men jag vet, jag ska. Antingen själv eller kanske jobba tillsammans med bästa journalisten och fina vännen Annika Larsson igen.
Tillsammans med Annika har jag varit i Bangladesh, Rwanda och Colorado. Hoppas som sagt på fler resor.
Här är lite bilder från vår reportageresa i Rwanda där vi gjorde ett stort jobb på hur landet såg ut 15 år efter folkmordet. Vi besökte bland annat en by som hade återuppbyggts av änkor till några av de som mördats under folkmordet samt ett barnhem. Barn vars föräldrar hade mördats under folkmordet. Jag saknade ord under dessa två besök. Den sorg och sårbarhet som dessa kvinnor och barn hade ställts inför, men också den otroliga styrka som de hade byggt upp. Mina bekymmer var ingenting.

// Anna






Inga kommentarer: