Leta i den här bloggen

onsdag 17 september 2014

möte med Jimmie Åkesson

För nästan exakt två år sedan träffade jag Jimmie Åkesson tillsammans med Niklas Orrenius, som då arbetade på Sydsvenskan. Att i måndags mötas av hans glada, segerrusiga nuna i tidningarna fick mig att må illa. Illa blir jag nästan när jag ser honom nu också i de här bilderna. Han må vara en snäll människa kanske och en massa annat - men den politik han och hans parti står för gör mig mörkrädd - en invandrarkritisk åsikt som sakta men säkert fått brett stöd och legitimitet i vårt samhälle. Jag säger inte att Sveriges invandrarpolitik är allt igenom klockren och klanderfri, men den lösningen som Sverigedemokraterna har på invandringsfrågan misstycker jag med å det starkaste. I en värld som jag upplever bara blir hårdare och brutalare att leva i tycker jag att det enda självklara är att hjälpa varandra. När slutade vi egentligen att bry oss om varandra? 

// Anna




Inga kommentarer: