Leta i den här bloggen

tisdag 9 december 2014

lucka 9 - visum och en minister

Lucka nio! Idag har jag namnsdag och dagen till ära har jag ätit en dammsugare med min mamma, gjort ett roligt jobb och besökt USA. Nästan i allafall. Jag var på amerikanska ambassaden för att ansöka om pressvisum för en jobbresa som jag ska göra i mitten av januari. Vore egentligen konstigt om jag inte hade fått ansökan beviljad, men det var nervöst ändå. Det är första gången jag ansöker om pressvisa till USA och det var en väldigt lång process, mycket väntan och ovana situationer. Som att vänta i en sal med femtio andra i två timmar, ta fingeravtryck i halvtid, sen få några frågor om min resa och vips var det klart. 
Bra erfarenhet att ha i bagaget. Och skönt att ha det gjort. 1200 kronor kostade kalaset. Nu ser jag mycket fram emot resan. Får skriva mer om den när jag är på väg.

Jag och Linus turas om lite med kalendern och denna dag är det en minister som får pryda lucka nio. Närmare bestämt Gabriel Wikström, statsråd i Socialdepartementet med ansvar för folkhälso-, sjukvårds- och idrottsfrågor. Tio minuter hade jag på mig. Och tidningens önskemål var att det skulle hända något i bilden. Sjukt stressig situation men också roligt. Så kan jobbet också vara ibland.

// Anna





Inga kommentarer: