Leta i den här bloggen

tisdag 22 oktober 2013

Födelsedag och ett fint ställe

Idag är det ett år sedan Sigge föddes. Faktiskt exakt. 19.57 närmare bestämt. Känns alltid så surrealistiskt att tänka tillbaka på BB-händelser. Vi firade med hemmagjord tårta! Hurra!


En helt annan grej - jag passerar ofta denna ödsliga minigolfbana när jag tar promenader, cyklar eller springer. Varje gång sneglar jag längtansfullt på den och hoppas att jag en dag ska få möjlighet att fotografera någon där. Förslagsvis någon musiker som orkar ta sig dit och posera lite coolt här och där i denna underbara miljö. Obs, jag är ej ironisk. Visst - platsen är något ödslig och sprudlar inte direkt av aktivitet längre, men jag tycker så mycket om sådana här små andrum där tiden stått stilla. För det mesta får dessa platser inte finnas kvar särskilt länge. Kontorshus och moderna lägenheter ska byggas. Trist tycker jag. Jag vill inte bo i en homogen stad. Bevara det lite ruffiga också. Hoppas fototillfället kommer. Gärna snart. För jag gillar denna plats skarpt.

// Anna







Inga kommentarer: