Leta i den här bloggen

lördag 19 oktober 2013

konst

Igår var jag på Konstakademien med mamma och Sigge för att se Carl Larsson-utställningen. Det var längesen jag var på museum. Helgerna har mest gått åt till att sticka ut och klättra. Vilket inte är fel utan grymt härligt, men jag har saknat att gå på museum också. Fast det lär det väl bli mer av nu när vintern närmar sig och det blir för kallt att sticka ut. 

Sigge och jag insuper konst

Jag hade lite svårt att gå runt lugnt och strosa loss bland Carl Larssons verk. Sigge var som en ål i min famn och ville hela tiden ner på golvet för att krypa. Det var lite svårt, just på Carl Larsson-utställningen där han skulle ha riskerat att bli trampad på om jag hade släppt ned honom. Så jag fick går ut rätt snabbt, men hann fastna för denna tavla. Tycker det var väldigt spännande att hustrun var lite skymd av mannen. Inte ofta man ser en sådan bildkomposition i målningar.



Sedan fikade vi. Och sen gick vi hem. Mycket trevligt avbrott i fotovardagen. Måste påminna mig själv att gå mer på konstutställningar. Alltid är det något som man fastnar för. Eller inte fastnar för. Väldigt givande och inspirerande båda sakerna.

// Anna

MYCKET intressant skåp

Sigge far fram som ett jehu




Inga kommentarer: