Leta i den här bloggen

söndag 20 oktober 2013

Två roliga jobb publicerade idag

För ett litet tag sedan träffade jag Tomas Ledin tillsammans med oerhört duktiga och sympatiske Andreas Ekström. Vi hade stämt träff på en av restaurangerna på Djurgården. När jag satt där och åt ett av de bästa lamm jag har smakat, och lyssnade på Tomas Ledin och Andreas Ekströms fina samtal så slogs jag av hur fantastiskt detta jobb är. Alla roliga människor som jag har fått äran att träffa. Att få möta dem, lyssna på dem och få en liten kort inblick i deras personlighet. Jag känner mig så priviligierad.
Efter lunchen gick vi ut för att ta bilderna.
Jag hade i vanlig ordning redan rekat runt och fastnat för vattnet och de vackra träden precis utanför restaurangen. Vädret var mycket bra. Mulet. Men med risk för regn. Fast jag klarade mig med nöd och näppe. Precis när vi var färdiga började det ösregna. Phu! Ibland ska man ha tur. Bra var även Tomas Ledins färgskala. Funkade utmärkt med den lite dova ton som jag ville ha.
Så här blev det i tidningen. Himmel vad glad jag blev när jag såg hur fint de hade redigerat mitt material!






Ett annat jobb som var i Sydsvenskan idag var mitt möte med Katarina Timglas. Före detta elithockeyspelare och nu domare i samma sport.
Det var ett jobb som jag först inte hade så mycket tankar kring. Jag var rätt stressad när vi sågs. Skulle snabbt vidare till ett annat jobb , men lyckades dock lugna ner mig. Och hittade en massa fin vass! Som jag snöade in på rejält. Och fick ett jätteroligt och intressant samtal med Katarina. Det är också en grej jag gillar så oerhört mycket med mitt jobb. Att jag så ofta blir överraskad av alla dessa fina möten som på utsidan bara ser ut som "ett helt vanligt jobb". 
Så här blev det i tidningen. Och lite längre ner de bilder som inte publicerades.
Nu ska jag äta knäckemacka med honung och ost. Godafton.


// Anna




Foto: Anna Simonsson

Foto: Anna Simonsson

Inga kommentarer: