Leta i den här bloggen

fredag 11 oktober 2013

Mot Borlänge

Kl. 6.30 i morse lämnade jag hemmet. Rätt så trött. Mörkt har det börjat bli ute vid denna tid. Detta mörker....Det gick så snabbt. Helt plötsligt var det höst. Som jag inte har något som helst emot, men bristen på ljus....Måste hitta ett sätt att hantera det för nu kommer det vara mörkt ett bra tag. 
Hur som helst...7.45 gick tåget mot Borlänge. Jag var ute i god tid, som vanligt. Hatar att stressa och eftersom jag åkte från Älvsjö med pendeln vill jag ha lite marginaler. Är ju signalfel hela tiden. Och så även idag.
Köpte en alldeles för svag capuccino och sen blev det jobb, bildval hela resan upp. Senaste numret av Ingenjören har förresten kommit ut. Ska skriva lite mer om den längre fram, men tills dess - spana in vad fin den är där den tronar bland alla andra konkurrenter!
Omslaget är taget av min fina vän Daniel Nilsson.


Jag har märkt att jag kollar min mail på telefonen sjukt ofta. Likaså Facebook. Mailen är bra. Det måste jag ha koll på. Men fejjan.... Så jag tvingade mig att ta regelbundna ögon pauser från bildval och annat nättittande för att insupa höst. Och ljus. Och förhoppningsvis bunkra lite energi som jag kan ta fram när vintern kommer.





I Borlänge träffade jag en underbar kvinna som har flyttat hit från Iran och tog porträtt på henne vid spåren. Får visa hur det blev längre fram. Nu hem till Stockholm igen, och ytterligare ett jobb i Tyresö. Ska försöka vila lite på vägen hem, men personen som sitter bredvid mig har en och samma låt på repeat, ganska högt i sina lurar. Och så svider det i ögonen så det är nästan bekvämare att titta. I alla fall en väldigt fin dag. Och roligt att åka på en dagsresa.

// Anna


Inga kommentarer: