Leta i den här bloggen

söndag 30 mars 2014

Bilåkande och hotellbyte

Igår blev det frukost på fiket bredvid hotellet igen och sedan tillbaka till Schönefelds tågstation för att bli upphämtad av Werner än en gång. Han skulle skjutsa mig till en stad ca 12 mil söder om Berlin för lite fotokompletteringar. Jag får visa allt när tidningen kommer ut, men nu är det svårt att berätta mer än så här.
Jag var inte så supertaggad på att sitta och kallprata i en och en halv timme. Ibland är man bara inte det, men Werner är snäll och allt gick bra. Det roliga är att han blir väldigt sur (något han även sagt själv) när han är hungrig. Och jag själv kan köra på utan mat väldigt länge när jag jobbar så mitt intresse för fikapauser i det läget är inte högprioriterat. 
Märkte efter fotograferingen när klockan hade överskridit 13, att stämningen var något pressad. En stämning som kom tillbaka direkt på det bageri vi stannade på när han drack kaffe och käkade en macka. Så det blev trevligt prat även på hemvägen.

Sedan till hotellet för att hämta mina grejer och släpa dem in på U-bahn. Två byten innan jag kom fram till Zoologische Garten och Budapesterstrasse där mitt nya hotell ligger. Vilket hotell! Jag kan bara inte hålla mig från att klämma in dessa bilder:


Utsikt över Tiergarten. Var tvungen att skicka en bild direkt till min pappa som älskar utsikter.

Mycket bra design. Värt att bli påmind om.

Coolt att de behållit taket. Dusch till vänster med lampa som bytte färg hela tiden när man stod där.



Sov med fönstret öppet hela natten så vaknade av fåglarnas mysiga små knorranden och sjunganden på morgonen. Jag vet inte vad det är för sort. Ser ut som svanar när jag tittar ner på dem nu men är osäker.
Nu bor jag alltså i Mitte och mitt i värsta turistsmeten. Precis bakom Kurfürstendamm. Jag var ute en kortis igår och kände att detta inte riktigt var min grej. Tråkiga standardaffärer, mycket turister och dyrt. Men det gör inte så mycket. Hotellet är underbart och härifrån är det raka U-bahn-linjen både till de bästa kvarteren i Kreuzberg och Prenzlauer Berg. Nu blir det lite ledigt innan tisdag då det är dags för hemresan. Ska fota en grej på måndag också men det tar bara två timmar ca. Och så kommer Linus ner idag ca 10. Mycket roligt. Tror vi tar oss till Prenzlauer och en marknad som brukar äga rum där på söndagarna. Solen håller på att stiga upp och höja sig över morgondiset och jag känner på mig att denna dag kommer bli riktigt bra.

// Anna

Inga kommentarer: